Wieści Podwarszawskie

Biuro ogłoszeń Wieści Podwarszawskich czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00. Wołomin, ul Kościelna 5/7 (nad ,,Pepco") tel. 22 787-66-06 (07) fax. 22 776-24-48. więcej

Napisz do nas:
wiesci@wiesci.com.pl


18.07.2018, imieniny:
Kamila, Szymona


Spis treści:
23 marca 2014 nr 12 (1186...
Co dalej z Drewnicą? »
NIE dla urzędniczych podr... »
Uwierzyli w obietnicę o s... »
Cyrk KORONA nowy spektakl... »
Teren po Globi: Walka na ... »
Spór o tunel w Zielonce: ... »


Aktualne wydanie:
13 kwietnia 2014 nr 15 (1...
Dochody i wydatki gminy W... »
W Ząbkach też wiadukt? »
Tunel w rękach wojewody »
Folwark nie - kulturalny »
Problemy Marcovii »
Zapłaciłeś? Zwracają pien... »


Poprzedni numer:
6 kwietnia 2014 nr 14 (11...
Smród wokół składowiska »
Znikające groby »
Wieś nie chce ochłapów »
Powiat walczy z gender »
Szkoła przyjazna rodzinie »


Archiwum
6 kwietnia 2014 nr 14 (11...
30 marca 2014 nr 13 (1187...
16 marca 2014 nr 11 (1185...
9 marca 2014 nr 10 (1184)
2 marca 2014 nr 9 (1183)
23 lutego 2014 nr 8 (1182...
16 lutego 2014 nr 7 (1181...
9 lutego 2014 nr 6 (1180)
2 lutego 2014 nr 5 (1179)
więcej ...



TELEFON INTERWENCYJNY 661 776 776

Redakcja

Dziennikarze

Reklama

Biura Ogłoszeń


Wieści Podwarszawskie - wydanie internetowe | 23 marca 2014 nr 12 (1186) 7 3 

23 marca 2014 nr 12 (1186)
Spór o tunel w Zielonce: ingeruje wojewoda

Zielonka słynie z protestów wobec nowych inwestycji, zwłaszcza tych, finansowanych ze środków zewnętrznych. Tak było z rozbudową drogi wojewódzkiej 634, wiaduktu nad torami, a teraz sytuacja powtarza się także przy budowie tunelu pod torami w ciągu ul. Kolejowej. Jak się okazuje, grupa przedsiębiorców zamierza zablokować budowę bezkolizyjnego przejazdu, realizowanego przy okazji przebudowy linii kolejowej relacji Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sądowne), tłumacząc się możliwymi stratami dla ich działalności gospodarczej. Piszą protesty, a wojewoda zarządza przeprowadzenie rozprawy administracyjnej w celu uzgodnienia interesów stron oraz wyjaśnienia okoliczności sprawy, przed wydaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. Przeciwnicy i zwolennicy budowy tunelu mają stawić się 2 kwietnia o godz. 14.00, w siedzibie Urzędu Miasta w Zielonce, w sali konferencyjnej. Jeśli w wyniku rozprawy werdykt wojewody będzie niekorzystny dla mieszkańców, inwestycja może nie powstać.
Jak czytamy na urzędowej stronie miasta: „W związku z powyższym wzywa się wszystkie zainteresowane przedmiotowym postępowaniem strony do udziału w rozprawie - osobiście lub przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo winno być stwierdzone na piśmie: doręczone prowadzącemu rozprawę. Na rozprawie strony mogą składać wyjaśnienia, zgłaszać żądania, propozycje i zarzuty oraz przedstawiać dowody na ich poparcie. Ponadto, strony mogą wypowiadać się co do wyników postępowania dowodowego (art. 95 k.p.a.). Zgodnie z art. 94 § I k.p.a., nieobecność na rozprawie stron należycie wezwanych na rozprawę nie stanowi przeszkody do jej przeprowadzenia.”
Co stanie się, jeśli racje przedsiębiorców zostaną uwzględnione przez wojewodę i tunel nie powstanie? Zapytaliśmy o to burmistrza Zielonki, Grzegorza Dudzika.
Więcej na łamach gazety.

Dodaj komentarz:

Jak się nazywasz:

  Twój adres e-mail (opcjonalnie):


W tym polu wpisz jak nazywa się stolica Polski: (wymagane)  
   

Komentarze


Dodał: Kobyłczanin (03/19/14, 06:20, ip: 83.31.51.105):
krzykacze z Zielonki , przez takich jak oni polska ie zwija zamiast sie rozwijać. Typowi pieniacze czekają by sypnąć im kasa..
Dodał: Damian (03/19/14, 06:41, ip: 31.61.131.98):
Ten kto będzie chciał dojechać na bazarek i inne
sklepy i tak dojedzie a przez paru, setki innych mają
cierpieć. I tak cierpimy przez DW634
Dodał: paweł (03/19/14, 07:29, ip: 5.173.151.144):
Mają przedsiębiorcy całkowitą rację niech walczą o swoje sprawy zainwestowali majątki w swoje interesy a teraz chcą ich puścić z torbami .Środka miasta nie może przecinać autostrada
Dodał: Damian (03/19/14, 07:56, ip: 31.61.131.98):
Od lat była mowa o rozbudowie torów i tunelów,
odświeżenie bazarku i powstanie nowego budynku z
apteką nastąpiło niedawno. Podobnie jak wzdłuż
Wyszyńskiego, powstały 3 nowe budynki a teraz
lament? Jakoś władze Zielonki lekką ręką rozdają
pozwolenia na budowy obiektów wiedząc o planach
rozbudowy. Tak samo było w przypadku stacji
benzynowej na rondzie 631/634 A jak nie wiadomo o co
chodzi to chodzi o kasę i odszkodowania, no chyba ze
są na tyle uczciwi że podejmują takie decyzje
pochopnie, bo nie nadają się do rządzenia miastem...
A Ty Paweł nie wiem co robisz w dzień, albo siedzisz
w domu i nigdzie się nie ruszasz albo nie wiem co.
Powiedz to setkom ludzi którzy każdego dnia próbują
przedostać się na drugą stronę Zielonki w godzinach
szczytów
Dodał: janek (03/19/14, 08:21, ip: 83.9.137.157):
na tych ''przedsiębiorców'' z Zielonki odpowiednim partnerem do rozmów w sprawie nowej inwestycji byłby tow. Putin
Dodał: kasienka (03/19/14, 08:46, ip: 193.24.245.50):
Po pierwsze UM w Zielonce nie wydaje żadnych pozwoleń na budowę podobnie jak inne urzędy gminne, jest to w gestii starostwa. Po drugie o budowie tunelu było wiadomo od wielu lat i w tym względzie prowadzone były swojego czasu konsultacje i uzgodnienia. Protesty w obecnej chwili to zwykłe pieniactwo i próba wyłudzenia jak największego odszkodowania, przykładem właścicielka budynku kolejowa - słowackiego z cukiernią dostawioną bez zezwolenia. Właścicielka życzy sobie 10 mln zł za utratę dochodów z uwagi na brak dojazdu. A dojazd zgodnie z planami będzie miała i to z dwóch stron. Co więcej powstające plany uwzględniają dostęp do wszystkich obiektów handlowych tylko że potencjalny konsument nie będzie mógł podjechać pod same drzwi sklepu a będzie musiał przejść około 50 m od miejsca gdzie zostawi samochód. A działając w ten sposób żądający odszkodowań doprowadzą do sytuacji że inwestor zastosuje przepisy spec ustawy i dokona wywłaszczenia na zasadach takich jak miało to miejsce na obecnym węźle marsa w Warszawie, bo widmo utraty ogromnych środków unijnych przy już tak dużym zaangażowaniu w rozbudowę do tego doprowadzi. A moim skromnym zdaniem oprócz głównego tunelu w ulicy kolejowej który tak czy inaczej powstanie powinny powstać jeszcze dwa alternatywne przejazdy bezkolizyjne w ul. przemysłowej i inżynierskiej. Dla dobra wszystkich a nie przeciw kilku przedsiębiorcom.
Dodał: antymoher (03/19/14, 11:37, ip: 87.206.166.179):
W Zielonce planowany jest bojkot tych przedsiębiorców. Musimy tylko mieć pewność którzy to. Jeśli zablokują rozwój miasta to na pewną stracą z powodu umieszczenia na " czarnej liście ".
Dodał: Gregor (03/19/14, 12:57, ip: 195.245.217.252):
A to Polska właśnie
Dodał: a r t u r r o s (03/19/14, 13:07, ip: 83.238.6.126):
A to inna Polska :

"Decyzją Ministra Obrony Narodowej z 5 marca 2014, w Mińsku Mazowieckimw dniach 10 -11 maja odbędą się centralne, krajowe obchody 15-lecia wstąpienia Polski do NATO. Uroczystości z udziałem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, wielu znamienitych gości z całego świata oraz AIR SHOW, jakiego jeszcze mińskie niebo nie widziało, przyciągną do naszego miasta i na lotnisko w Janowie dziesiątki tysięcy widzów z całej Polski. "
Z portalu samorządowego Mińska Mazowieckiego:


http://www.minsk-maz.pl/plik,1513,mim-marzec-2014r.pdf

Zaproszenie od burmistrza miasta, to powielam i podaję dalej.
Może ktoś się skusi na weekend majowy, skoro to tak blisko.
Dodał: marek (03/19/14, 15:27, ip: 5.172.248.101):
mińsk mazowiecki - kolejne miasto powiatowe - w którym istnieje jakieś życie,
progres - widoki na przyszłość.
A co my mamy w Wołomińcu - kupe....
Ja pojade - siedział przecież tu nie będę
Dodał: marek (03/19/14, 15:27, ip: 5.172.248.101):
mińsk mazowiecki - kolejne miasto powiatowe - w którym istnieje jakieś życie,
progres - widoki na przyszłość.
A co my mamy w Wołomińcu - kupe....
Ja pojade - siedział przecież tu nie będę
Dodał: zZielonki (03/19/14, 21:00, ip: 46.76.111.120):
W zasadzie jest miejsce na wiadukt, które od dawna było planowane tj. ul. Przemysłowa. Jest tam przygotowany kawałek jezdni dwupasmowej od strony Wolności z dalszym przebiciem od ulicy Podleśnej i drogi 631.
Dodał: antymoher (03/19/14, 21:40, ip: 87.206.166.179):
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby powstały dwa lub więcej wiaduktów w Zielonce.
Ale ten główny w ul Kolejowej ma znaczenie nadrzędne i od dawna był w planach.
Nie może być tak, że kilku handlarzy blokuje tę strategiczną miejską inwestycję !
Dodał: piotr (03/19/14, 21:48, ip: 83.9.173.136):
Na słonecznej już wykupione wszystko tu sobie
poradzili . Zamknąć ten przejazd i zrobić w
okolicy szkoły tam jest już nasyp wtedy stracą
ci co się tak burzą
Dodał: antymoher (03/19/14, 21:51, ip: 87.206.166.179):
Po za tym nie może być tak, że cały ruch przez miasto będzie przebiegał przez osiedle mieszkaniowe które tam się znajduje, jak zapewne zZielonki wie. Jest już uzgodnione, że ma tam powstać przejście rowerowo-piesze.

Chyba, że zZielonki reprezentuje interesy tych którzy protestują ???
Dodał: Kibic (03/20/14, 09:35, ip: 62.210.129.149):
POmatołkowata "Web Brigades" działa. Brakuje półgłówka Gregoriusa.
Dodał: Damian (03/20/14, 10:13, ip: 46.134.104.162):
@Kibic swoim wpisem udowadniasz że tacy jak ty są
samymi zerami. Nie masz nic ciekawego do powiedzenia
ale zaistnieć musisz. Z siebie i innych podobnych
tobie robisz matołów a przy tym jeszcze to udowadniasz
Dodał: januszek (03/20/14, 23:35, ip: 178.42.202.228):
Popieram, niech pociągi puszczą pod ziemią. Wybudować
tunel średnicowy w zielonce ;)
Dodał: Damian (03/21/14, 08:14, ip: 87.96.14.117):
Byłoby to najlepsze rozwiązanie, ale koszta byłyby nie
opłacalne. A skoro w Zielonce, to wszyscy by chcieli
taki tunel
Dodał: kasienka (03/21/14, 08:40, ip: 193.24.245.50):
W siedzibie zarządu metra warszawskiego można zobaczyć plany i projekty metra również te przedwojenne. Według jednego z projektów metro miało dochodzić do Wołomina.
Dodał: yogi (03/24/14, 09:24, ip: 78.133.162.34):
jak zwykle burki zielonkowskie przeciwni wszytkiemu
temu czemu reszta jest za. tak bylo jest i bedzie
zielonkowska dzicz uwazaja sie za panow. Zalamka
Dodał: antymoher (03/24/14, 16:45, ip: 87.206.166.179):
@yogi : nie obrażaj mieszkańców.
To jest inicjatywa bardzo małej grupki krzykaczy, którzy wykorzystują kruczki prawne do realizacji egoistycznych wizji.
Zwrócił bym raczej uwagę na samorząd który nie robi zbyt wiele żeby do takich sytuacji nie dochodziło.
Jesienią będzie nowe rozdanie i wtedy ocenimy realnie jakie preferencje mają zielonkowianie.
Wyciągniemy wnioski z popełnionych błędów.....
Dodał: mieszkaniec (03/25/14, 09:20, ip: 83.28.228.238):
proponuję Wyszyńskiego na burmistrza Zielonki zrobi porządek z pseudo przedsiębiorcami
Dodał: zaznajomiony (03/25/14, 22:06, ip: 83.9.97.183):
@Damian & Kasienka: Proponuje abyście zapoznali się z Miejscowymi Planami Zagospodarowania Przestrzennego w Zielonce od początku lat 90 do dzisiaj. Zobaczycie na ile lat tunel zniknął z MPZP, zostały wydane pozwolenia na budowę istniejących budynków itp. I potem nie piszcie, że to pieniactwo mieszkańców, którzy zgodnie z MPZP, w którym przez kilkanaście lat nie było ujętego tunelu dokonali inwestycji i nie dziwne, ze walczą o swoje inwestycje i majątek.
Błąd był całkowicie po stronach władz, które najpierw tunel z MZPZ wycofały a potem przywróciły.
Dodał: zaznajomiony (03/25/14, 22:13, ip: 83.9.97.183):
@antymoher: rozumiem, że jeśli jest mowa o proteście przeciwko budowy tunelu w ulicy Przemysłowej to jest to ok, jeśli w ulicy Kolejowej to już jest pieniactwo. :)
Proponuję abyś zapoznał się z warunkami technicznymi (min. chociażby dostępnym miejscem pod budowę tunelu), możliwą zmianą ciągów komunikacyjnych wywołanych wybudowaniem tunelu - gdzie tunel lepiej wpłynie na rozkorkowanie miasta, poprawę bezpieczeństwa etc. Jak piszesz jerśli puścimy tunel w ciągu ulicy przemysłowej, że ruch nie może przebiegać przez osiedle, ale jeśli cały ruch samochodowy do stacji kolejowej będzie przebiegał tuż przed gimnazjum to już jest ok?
Dodał: Zaznajomiony (03/25/14, 22:17, ip: 83.9.97.183):
@antymoher: "Ale ten główny w ul Kolejowej ma znaczenie nadrzędne i od dawna był w planach." Proponuję abyś zapoznał się z MPZP w Zielonce: na początku lat 90-tych tunel został usunięty z MPZP, a działki wzdłuż ul. Kolejowej zostały odblokowane pod inwestycje (wcześniej były zablokowane). Do MPZP tunel wrócił w 2010 roku - iwnwestycje na odblokowanych działkach wzdłuż Kolejowej powstały na początku lat 90-tych. 5 lat istnienia tunelu w MPZP to jest od dawna Twoim zdaniem?
Dodał: zaznajomiony (03/25/14, 22:19, ip: 83.9.97.183):
@Kasienka: "A działając w ten sposób żądający odszkodowań doprowadzą do sytuacji że inwestor zastosuje przepisy spec ustawy i dokona wywłaszczenia na zasadach takich jak miało to miejsce na obecnym węźle marsa w Warszawie, bo widmo utraty ogromnych środków unijnych przy już tak dużym zaangażowaniu w rozbudowę do tego doprowadzi." - inna specustawa i inne przepisy, proponuję najpierw się z nimi zapoznać a dopiero potem pisać.
Dodał: zaznajomiony (03/25/14, 22:23, ip: 83.9.97.183):
@damian: Paweł napisał dobrze, kompletnie zostało schrzanione planowanie przez władze miejskie. Tunel powinien być, ale nie w ulicy Kolejowej a na obrzeżach miasta, tak jak prowadzi się takie inwestycje. Dodatkowo powinien być nie jeden a przynajmniej 2 tunele. Dodatkowo w ul. Kolejowej nie ma dogodnych warunków technicznych: mało miejsca ze względu na istniejącą zabudowę, gleba, wody gruntowe itp...
Dodał: antymoher (03/25/14, 23:42, ip: 87.206.166.179):
Zaznajomiony jest chyba słabo zaznajomiony lub reprezentuje cwaniaków blokujących rozwój gminy.

Jak najbardziej potrzeba w Zielonce tuneli, ten przy Przemysłowej tez jest potrzebny ale z uwagi na DUŻE OSIEDLE MIESZKANIOWE które tam się znajduje ( czytaj blokowisko ) będzie tylko przejściem rowerowo pieszym - trudno mieszkańcom puścić pod oknami wzmożony ruch kołowy, który podzieli osiedle i zatruje życie mieszkańcom bloków.

Ale sam tego typu tunel w tym lub innym miejscu jest potrzebny.

Kolejowa jak najbardziej się do tego nadaje, jest to to główna arteria miasta gdzie i tak jest duży ruch. Zabudowa to głównie te punkty usługowe i bazarek - nie ma lepszego miejsca na tę inwestycję.
A wodach gruntowych pierwsze słyszę, żeby było to przeszkodą nie do pokonania.

Argument o obrzeżach miasta jest idiotyczny - najlepszym przykładem są sąsiednie Ząbki, nie słyszałem żeby tak ktoś egoistycznie blokował budowę, która niewątpliwie sparaliżowała ruch w gminie.

Nie chrzań o gimnazjum bo jak powstanie ten tunel to będzie nawet lepiej i bezpieczniej dla dzieciaków. Ten ruch i tak już tam jest, jak będzie tunel sytuacja się ucywilizuje.
Nie zapomnij że perony zostaną przebudowane i oddalone w stronę Kobyłki.
Poza tym gimnazjum nie leży przy Kolejowej tylko Łukasińskiego - nie bardzo rozumiem po co siejesz zamęt ?

Coś mi się wydaje, że na tym spotkaniu będzie ostra walka hamulcowych z mieszkańcami.
Dodał: antymoher (03/26/14, 00:00, ip: 87.206.166.179):
Gdyby w Warszawie panowała podobna prywata, pewnie nie powstała by żadna linia metra...
Dodał: zaznajomiony (03/27/14, 23:27, ip: 178.42.119.102):
@antymoher:
ad 1. tunel w ulicy przemysłowej - nie będzie on przecinał osiedla, dzielił go na pół i zatruwał życia mieszkańcom osiedla. Proponuje spojrzeć na mapę w którym miejscu jest osiedle i jak wobec niego jest usytuowana przemysłowa. Duże osiedle mieszkaniowe niedaleko tunelu nijak nie przeszkadza jego budowie. Patrz np. wspominana przez Ciebie warszawa i znacznie większe arteria komunikacyjne tuż obok znacznie większych osiedli.
Ponadto jak wzmożony ruch kołowy zatruwa życie mieszkańcom ul. Kolejowej na całej jej długości to jest ok, jak w ok. ulicy Przemysłowej to już jest źle. Argumenty bardzo zbliżone do rozumowania kalego.

ad 2. Lokalizacja tunelu w ul Kolejowej:
a) zabudowa w ciągu ul. Kolejowej jest w większości mieszkalna, nawet w okolicy tunelu w budynkach gdzie mieszsczą się punkty usługowe są również mieszkania.
b) Warunki geotechniczne w Zielonce i lokalizacji budowy tunelu - proponuję abyś się z nimi zapoznał.
c) Odnośnie dużej ilości miejsca do budowy tunelu w ul. Kolejowej - moje argumenty na nic się zdadzą, ale porponuję abyś porozmawiał na ten temat z p. Rutkowskim - Dyrektorem Projektu z Torpolu odpowiedzialnym min. za budowę tunelu w Zielonce. Uświadomi Cię, że miejsca na tunel wcale nie ma tu, dużo i trzeba ostro się gimnastykować aby móc go wcisnąć.
d) Tunel w Ząbkach - w ząbkach tunel był nieprzerwania w MPZP. Ponadto stosowne grunty były cały czas zarezerwowane na budowę tunelu. CZego nie było w Zielonce, gdzie przez ok 20 lat w MPZP, nie było tunelu (pocz lat 90-tych do 2010 roku). Usunięto go z MPZP, odblokowano tereny pod inwestycje i zabudowę i na dodatek nie pozwolono odsuwać się z budowami od pasa drogi bo wymoiem były lokale usługowe. Jedna wielka sprzeczność w planowaniu przez władze Zielonki w ostatnich ok 25 latach i teraz wynikają z tego problemy.
e) Tunel w Ząbkach część 2 - spójrz na to jak powinno zarządząć się ruchem kołowym w miastach. Tylko spójrz na miasta za zachodnią granicą naszego kraju i zobacz, że ruch kołowy z centrum jest rugowany na obrzeża. Dodatkowo po to budfuje się min. obwodnice aby z centrum ruch usunąć...
f)Gimnazjum w ul. Łukasinskiego - niestety niewiele zrozumiałeś. Dotychczasowy dojazd do stacji PKP ze strony pd Zielonki - kolejowa a anstępnie skręt w słowackiego i jesteśmy na rampie przy stacji PKP. Po budowie tunelu nie będzie skrętu z ul. Kolejowej w Słowackiego i co za tym idzie pozostanie tylko jeden dojazd od strony pd. Zielonki do stacji PKP właśnie ul. Łukasińskiego. Także ruch na ul. Lukaisnkiego się zwiększy po wybudowaniu tunelu, szczególnie w porannym szczycie gdy ludzie dojeżdzają do pracy / szkoły.
Kompletnie nie widze w jaki sposób budowa tunelu ma wpłynąć na ucywlizowanie ruchu w ul. Lukasińskiego, mógłbyś wyjaśnic?
g) "Coś mi się wydaje, że na tym spotkaniu będzie ostra walka hamulcowych z mieszkańcami."
Nie sądzę, proponuję abyś się dowiedział co to jest rozprawa administracyjna, na czym polego i czym się różni od zwykłego spotkania.

7 3 5 
WIEŚCI PODWARSZAWSKIE
Przygotowanie wersji on-line: PAJ-COMP
© 2000-2018 kontakt | uwagi | strona główna